dimarts, 8 de gener del 2008

Nadal'07 (2ªpart)

Continuació del text redactat aquest Nadal:

Dic de Son Blanc

Menorca compra un DIC de 450 metres de ciment dins la mar + especulació urbanística al voltant de Son Blanc + amarraments de preu d’or a Cala en Busquets. PER UN TOTAL DE 76.4 MILIONS D’EUROS!!!!!!

És necessari tenir dos ports comercials a una illa on la distància màxima és de 45 km?

Sabem que hi ha projectes semblants al DIC de Son Blanc als ports de Fornells i Maó?

NECESSITEM UN PIC (Plà Insular de la Costa) JA!!!!!!

Turisme a Menorca

Des de 1993 Menorca és declarada Reserva de la Biosfera. Això és un compromís de l’home amb el medi

És compromís augmentar 12 vegades la població resident a l’illa durant els mesos d’estiu??

És compromís que el 74.52% dels turistes visitin l’illa durant la temporada d’estiu?

És compromís que Cala en Turqueta, Macarella i Macarelleta registrin ocupacions 4 vegades per damunt del que és sostenible com a paràmetre de qualitat ?

És compromís que només quedin 52 platges verges d’un total de 104?

PROU MENTIDES: Si tenim un model basat en la destrucció del territori no podem vendre un paradís natural!!!

Ens quedam sense aigua!!

- L’aigua dels aqüífers s’està acabant pel mal ús que se’n fa i la mala gestió de les aigües pluvials i depurades.

- La poca aigua que hi ha esta contaminada. Els nivells de nitrats, per exemple, a pous d’Es Castell van de 53 a 116 mg/l, mentre el permès és de 50 mg/l.

- Les polítiques actuals que defensen el turista fan que la reducció del consum d’aigua sigui un objectiu menor en l’ambit de l’hoteleria. No tenim aigua per beure però cada cop hi ha més camps de golf !!

- El sector agrari tampoc té cap control. Hi ha finques que, en petites tanques, acumulen més de 400 vaques de raça frisona suposant la contaminació del subsòl, a més de mantenir el conreu de ferratge tot l’any !! No només no tenen control sinó que són subvencionades pel govern!

- El govern i els ajuntaments arriben als extrems de NEGACIÓ del problema per la falta de plans que actuin d’arrel contra la falta d’aigua i la seva contaminació.

Polígons Industrials

- No hi ha planificació conjunta del sol industrial de tota l’illa.

- Els dos polígons més allunyats es troben a 45 Km l’un de l’altre.

- Tots els pobles en tenen un, això fa difícil prendre mesures ambientals com l’aprofitemanet de les aigües fluvials, la gestió de residus, el tractament d’aigües…

- Degut a l’elevada fragmentació del sol industrial es produeix una despesa energètica molt gran degut al transport.

- La contrucció de polígons s’ha convertit en l’alternativa a l’especulació pel sol de les costes que de cada cop en tenim menys.

- No existeix regulaicó que limiti l’aflorament de grans superfícies comercials i que són competència directa als petits comerços de dins el poble.

El nou aeroport

- El projecte suposa una inversió de 65.980.737 euros, que equival, més o manco, segons dades estretes de diversos diaris, al cost de 4 hospitals generals o 26 centres escolars de darrera generació o 15 centres geriàtrics complets.

-
L’ampliació de l’aeroport multiplica per 2’3 la capacitat de la terminal actual, i la raó que s’exposa és que durant 15 divendres a l’any l’aeroport es troba saturat. La capacitat d’aquest nou aeroport supera les necessitats i possibilitats d’assimilació de l’illa.


- El total passatgers que van passar per l’aeroport el darrer any van ser 154.632.106, dels quals 3.433.523 eren menorquins. El projecte no millora per a res la vida de la població de l’illa i està pensat només per a dos mesos de l’any.

- Lampliació de laeroport és una aposta per augmentar la quantitat de turistes, no la qualitat d’aquests. Menorca vol apostar per un turisme de qualitat i continu durant tot l’any i aquest projecte no soluciona en res aquest factor.

- Aquesta ampliació es fa en base a un estudi fet abans de l’any 2000, que preveia que el nombre d’usuaris de l’aeroport creixeria exponencialment, però s’ha demostrat que el nombre de passatgers en l’actualitat s’està estabilitzant.

- No s’aprofitat la construcció d’aquest nou terminal per a adaptar-lo a la sostenibilitat de les principals noves infraestructures europees. No es té previst la col·locació de cap placa fotovoltaica.